ZAKAJ SE GRADNJA AVTOCEST DRAŽI?

1. Zavest ljudi o tem, kaj je varovanje okolja, vsako leto bolj prihaja do izraza. Zavest ljudi o skrbi po varovanju okolja je vsako leto vse višja, zahteve ljudi za to skrb so iz leta v leto večje, to je svetovni proces, ki se mu ne da izogniti. Leta 1993 je bilo drugače kot zdaj. Upoštevati je potrebno tudi zahteve lokalnih skupnosti, varovanja kulturne in naravne dediščine.

Leta 1993 je bil program izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji predložen parlamentu v t.i. “prvo branje”. Ta program je bil pripravljen na osnovi štirih knjig iz leta 1992, ki jih je naredilo takratno Ministrstvo za promet in zveze s takratno Republiško upravo za ceste in Cestnim inženiringom skupaj. V teh štirih knjigah so bili detajlno narejeni tehnični elementi posameznih avtocestnih odsekov in podane investicijske vrednosti teh avtocestnih odsekov v milijonih dolarjev. Če pogledate materiale iz leta 1993, boste ugotovili, da so bili povzeti vsi podatki in številke iz teh štirih knjig, saj drugih številk ni bilo. Nobenemu avtocestnemu odseku ni bila spremenjena investicijska vrednost iz teh štirih knjig. Res pa je takratno Ministrstvo za promet in zveze naredilo možnost redukcije celotnih investicijskih vrednosti za 30 % pod določenimi pogoji tistega časa, pod predpogoji t.i. pragmatičnih projektnih rešitev in ostre mednarodne konkurence. To je zapisano. Takrat se je predvidevalo, da bodo prišli tujci, da bodo delali poceni itd., in da bodo projektne rešitve skromne. Da se bo dalo določene stvari cenejše delati, pa je bila predpostavka, ki se je takrat zdela realna in je bila predložena parlamentu in povedana na glas. Tudi inflacijo tistega časa je treba upoštevati in takratno gospodarsko situacijo.

ALI SO TO EDINI VZROKI ZA DRAŽITEV GRADNJE AVTOCEST?

Leta 1993 smo govorili o 318 kilometrih avtocest in cest ustreznega standarda. V teh 318 kilometrih je bil dobršen del dvopasovnic. Za teh 318 kilometrov je bil predviden rok izgradnje konec leta 1999. Danes vsebuje ta program 554 kilometrov avtocest in drugih državnih cest in ne več 318 kilometrov. Gre torej za povišanje s 318 na 554 kilometrov, s tem, da je razmerje med dvopasovnimi in štiripasovnimi cestami drugačno.

Ko nekateri primerjajo paket avtocest iz leta 1993 in vidijo številko 1 proti 4 milijaram dolarjev programa gradnje avtocest iz leta 1998, pozabijo povedati, da je količina in struktura pri eni in drugi številki druga. Pa še to: po podatkih Statističnega urada se je indeks rasti drobnoprodajnih cen od leta 1993 do konca leta 1998 povečal za 50 %.

Tudi trditev, da je bila cena avtocest po tekočem kilometru 3,2 milijona dolarjev, ni resnična. Cena za štiripasovno avtocesto je bila tudi takrat, leta 1993, višja, 3,2 milijona dolarjev pa je bilo povprečje za vse avtoceste in druge ceste iz paketa 318 kilometrov.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja